Posao na pola radnog vremena

Odvjetnik za posao
Radno pravo lis 25, 2020

Zaposlili ste se na pola radnog vremena kod dva poslodavca te Vas zanima koja su vaša prava i obveze? Zbog potrebe poslodavca i karakteristike posla, poslodavci sa radnicima često sklapaju ugovore o radu na nepuno radno vrijeme. Stoga ćemo Vam ovim člankom objasniti osnovne karakteristike te prava i obveze radnika koji obavljaju posao na pola radnog vremena.

Kakvo je radno vrijeme

Pravo na posao na pola radnog vremena

U Republici Hrvatskoj, sukladno članku 61. Zakona o radu (NN 93/14127/1798/19), broj sati rada radnika tjedno ne smije prijeći 40 sati. Ukoliko se, kod sklapanja ugovora o radu, ugovori broj radnih sati tjedno koji je manji od 40 sati, tada se radi o nepunom radnom vremenu.
Prilikom objavljivanja natječaja za neko radno mjesto, poslodavac može tražiti radnike za posao na pola radnog vremena, odnosno 20 sati tjedno, a može i na pet, deset sati tjedno, ovisno o naravi samog posla. Pritom, najkraće trajanje rada radnika u nepunom radnom vremenu može iznositi 1 sat tjedno.

Dakle, sukladno odredbama Zakona o radu, radnici koji su zaposleni na manji broj sati tjedno mogu raditi kod više poslodavaca s time da ukupan broj radnih sati tjedno kod svih poslodavaca ne smije prijeći dozvoljeni broj sati, a to je 40 sati tjedno. Iznimka postoji samo u slučaju da radnik čije je ukupno radno vrijeme četrdeset sati tjedno, može sklopiti ugovor o radu s drugim poslodavcem u najdužem trajanju do osam sati tjedno, odnosno do sto osamdeset sati godišnje, samo ako su poslodavci s kojima radnik već prethodno ima sklopljen ugovor o radu, radniku za takav rad dali pisanu suglasnost.

Najbolji Odvjetnici za rad

Sklapanje ugovora o radu

Sa radnikom koji je primljen na nepuno radno vrijeme, poslodavac sklapa ugovor o radu na neodređeno vrijeme. Iznimno, ugovor o radu može se sklopiti na određeno vrijeme za zasnivanje radnog odnosa čiji je prestanak unaprijed utvrđen rokom, izvršenjem određenog posla ili nastupanjem određenog događaja.

Predmetni ugovor o radu sklapa se u pisanom obliku, a isti mora sadržavati podatke o strankama, mjestu rada, opisu posla, danu početka rada, o trajanju redovitog radnog dana ili tjedna, osnovnoj plaći i razdobljima isplate, godišnjem odmoru te otkaznim rokovima.
Važno je napomenuti da je prilikom sklapanja ugovora o radu za nepuno radno vrijeme, radnik dužan obavijestiti poslodavca o sklopljenim ugovorima o radu za nepuno radno vrijeme s drugim poslodavcem, odnosno drugim poslodavcima. Potreba za obavijesti je potrebna jer rad radnika kod drugog poslodavca onemogućuje prvog poslodavca u nametanju tom radniku prekovremenog rada i rasporeda rada koji kolidira s rasporedom rada kod drugog poslodavca.

Odvjetnici za radno pravo

Prava radnika koji obavljaju posao na pola radnog vremena

Iz Zakona o radu proizlazi načelo razmjernosti prema kojem se sva prava iz radnog odnosa ostvaruju razmjerno radnom vremenu. Ukoliko je radnik zaposlen kod poslodavca na pola radnog vremena kod jednog i isto tako kod drugog, tada oba imaju obvezu prijaviti radnika na mirovinsko i zdravstveno osiguranje u roku od osam dana prije početka rada, te je svaki obvezan isplatiti plaću radniku i doprinose na plaću.

Tako se plaća i druga materijalna prava radnika (jubilarna nagrada, regres, nagrada za božićne blagdane i slično) utvrđuju i isplaćuju razmjerno ugovorenom radnom vremenu, osim ako kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu nije drukčije uređeno.
Vezano za uvjete rada, poslodavac je dužan radniku koji je kod njega zaposlen na temelju ugovora o radu za nepuno radno vrijeme osigurati iste uvjete rada kao i radniku koji je sklopio ugovor o radu za puno radno vrijeme s istim poslodavcem, s istim ili sličnim stručnim znanjima i vještinama, a koji obavlja iste ili slične poslove.

Radnik koji je zaposlen na nepuno radno vrijeme, a poslodavac mu nakon dvije godine neprekidnog rada otkazuje, osim ako je zbog otkaza došlo zbog skrivljenog ponašanja radnika, ima pravo na otpremninu čiji iznos ovisi o vremenu koje je radnik neprekidno radio kod poslodavca, a određuje se sukladno odredbama Zakona o radu.

Odvjetnik za rado pravo

Treba Vam odvjetnik za radno pravo, obratite nam se s povjerenjem.

• Posao na pola radnog vremena
  • Prava radnika