Upravni ugovor i sklapanje upravnog ugovora

Odvjetnik zagreb upravni ugovor
Upravno pravo lip 03, 2020

Sklapanje upravnog ugovora je jedan od načina na koji javnopravna tijela mogu ući u pravni odnos s pojedincima. Prijedlog za sklapanje upravnog ugovora podnosi se nadležnom javnopravnom tijelu. Upravni ugovor je za razliku od privatnopravnog ugovora autoritativan, a to znači da je javnopravno tijelo u autoritativnom položaju o odnosu na drugu stranu ugovora te, isto tako, vrijede posebna pravila glede izmjene i raskida upravnog ugovora te pravnoj zaštiti.

Što je upravni ugovor?

Upravni ugovor se definira kao ugovor javnog prava kojeg država ili javnopravno tijelo sklapa s trećim osobama radi ostvarivanja cilja koji je od šireg društvenog interesa. Širi društveni interes znači da nije u interesu stranaka upravnog ugovora. Upravni ugovori regulirani su Zakonom o općem upravnom postupku (NN 47/09).

Upravni ugovor

Razlozi da se sklopi upravni ugovor

Upravni ugovor se sklapa samo kada to propisuje zakon, i to najčešće nakon provedenog posebnog upravnog postupka. Tako, primjerice, postoji sklapanje upravnog ugovora radi namirenja dospjelog poreznog duga, a sklapa se nakon što je porezna uprava donijela rješenje (upravni akt) kojim je riješena upravna stvar. Uvijek mora biti u pisanoj formi, a njime se razrađuju prava i obveze stranaka ugovora koje su proizašle iz upravnog akta koji se donosi u provedenom upravnom postupku. Upravni ugovor ne smije biti sklopljen protivno izreci tog upravnog akta, protivno kogentnim pravnim normama, javnom interesu ili na štetu trećih osoba.

Izmjena upravnog ugovora

Izmjena upravnog ugovora moguća je samo ako se nakon sklapanja ugovora pojave nepredvidive okolnosti koje u trenutku sklapanja upravnog ugovora nisu bile predvidive i ako se ispunjenje obveza iz upravnog ugovora nakon sklapanja ugovora bitno otežalo. Kada su te dvije pretpostavke ispunjene, upravni ugovor se može izmijeniti sporazumom između javnopravnog tijela ili privatne osobe, a ako javnopravno tijelo to odbija upravni ugovor se može izmijeniti i odlikom suda ako privatna osoba u povodu izmjene ugovora pokrene sudski spor.

Odvjetnik zagreb upravni ugovor

Raskid upravnog ugovora

Raskid upravnog ugovora je moguć ako jedna od stranki ugovora ne ispunjava preuzete obveze ili kada je to potrebno radi otklanjanja teške i neposredne opasnosti za život i zdravlje ljudi i javnu sigurnost, ako se to ne može postići drugim sredstvima s time da se tada privatnoj osobi mora isplatiti naknada štete zbog raskida ugovora. Također, ugovor se može raskinuti i kada se stranke ne usuglase o izmjeni ugovora, ali je i onda javnopravno tijelo dužno nadoknaditi štetu privatnoj osobi.

Treba li Vam odvjetnik ili pravni savjet, obratite nam se s povjerenjem.

• Izmjena sklopljenog upravnog ugovora
  • pravni savjet
  • Razlozi za sklapanje upravnog ugovora
  • upravni ugovor